28-03-2006 20:32
Ich Klaus
W działach: Różności | Odsłony: 1
Dziś - niezależnie jakie wiadomości czy inne fakty włączymy - wszędzie natkniemy się na conajmniej kilkuminutową wzmiankę o jakże "oburzającej" i "poniżej wszelkiej krytyki" reklamie Media Marktu.
Pewnie już słyszeliście, ale na wypadek, gdybyście jednak nie mieli tyle szcześcia, by na wzmiankowane doniesienia się natknąć, streszczę rzecz pokrótce.
Otóż w Niemczech pojawiła się telewizyjna (i nie tylko) reklama MM, w której to Polacy zostali przedstawieni zgodnie z klasycznym stereotypem - jako złodzieje (swoją drogą, śmieszne że nikt nie zwrócił uwagi na to, że dwóch na trzech z występujących w reklamie "Polaków" wygląda tak, jakby ich ktoś dosłownie przed chwilą oderwał od większego chlańska). Lepkie ręce naszych rodaków sprawiają, że trójka ekspedientów z Media Marktu traci spodnie, nawet tego nie zauważając.
Na reklamę z szybkością błyskawicy zareagowała polska ambasada. Mowa była o krzewieniu krzywdzących stereotypów i takich tam pierdołach.
A ja osobiście powiem, że dawno nie widziałem tak dobrej reklamy. Jest to-to nawet śmieszne, z pomysłem - czegóż chcieć więcej?
Prawdę mówiąc, uważam że taka reakcja ambasady, polonii w Niemczech itp. świadczy tylko i wyłącznie o tym, jak bardzo zakompleksiony jest jeszcze naród Polski. Kogo by człowiek nie spytał, każdy uważa, że stereotypy to już przeszłość. A potem jakiś tam supermarket robi spot reklamowy i masz. Bij-zabij podłego Niemca, który rodakom łatki przypina (co z tego, ze sam traci spodnie).
Przy okazji jakoś nie doszły do mnie informacje, by obrażeni poczuli się Holendrzy, którzy "otrzymali" analogiczny spot (zresztą - nie oni jedni). "Pomarańczowy" naród został przedstawiony w nim jako mieszkająca w przyczepach kempingowych zbieranina zboczeńców i erotomatów. Cóż, widać mieszkańcy Kraju Tulipanów nauczyli się już (albo może zawsze umieli?) śmiać z siebie.
A najsmutniejsze z tego wszystkiego jest podsumowanie prezentera Wiadomości, który zauważył, że Polacy równie dobrze mogliby wykorzystać wizerunek Niemców przy reklamie militariów. Oh, dear God! Do piaskownicy z takimi porównaniami! Puchar Mistrza Logiki dla tego, kto wskaże mi, czym powyższe "odgryzienie się" różniłoby się od rosyjskiej reakcji na nazwanie jednego z warszawskich rond imieniem Dżohara Dudajewa.
Dobrze by było, gdyby ten nieszczęsny naród wreszcie nabrał dystansu do samego siebie.
PS - a Media Markt cieszy się jak głupi, bo ma darmową reklamę za friko :>.
Pewnie już słyszeliście, ale na wypadek, gdybyście jednak nie mieli tyle szcześcia, by na wzmiankowane doniesienia się natknąć, streszczę rzecz pokrótce.
Otóż w Niemczech pojawiła się telewizyjna (i nie tylko) reklama MM, w której to Polacy zostali przedstawieni zgodnie z klasycznym stereotypem - jako złodzieje (swoją drogą, śmieszne że nikt nie zwrócił uwagi na to, że dwóch na trzech z występujących w reklamie "Polaków" wygląda tak, jakby ich ktoś dosłownie przed chwilą oderwał od większego chlańska). Lepkie ręce naszych rodaków sprawiają, że trójka ekspedientów z Media Marktu traci spodnie, nawet tego nie zauważając.
Na reklamę z szybkością błyskawicy zareagowała polska ambasada. Mowa była o krzewieniu krzywdzących stereotypów i takich tam pierdołach.
A ja osobiście powiem, że dawno nie widziałem tak dobrej reklamy. Jest to-to nawet śmieszne, z pomysłem - czegóż chcieć więcej?
Prawdę mówiąc, uważam że taka reakcja ambasady, polonii w Niemczech itp. świadczy tylko i wyłącznie o tym, jak bardzo zakompleksiony jest jeszcze naród Polski. Kogo by człowiek nie spytał, każdy uważa, że stereotypy to już przeszłość. A potem jakiś tam supermarket robi spot reklamowy i masz. Bij-zabij podłego Niemca, który rodakom łatki przypina (co z tego, ze sam traci spodnie).
Przy okazji jakoś nie doszły do mnie informacje, by obrażeni poczuli się Holendrzy, którzy "otrzymali" analogiczny spot (zresztą - nie oni jedni). "Pomarańczowy" naród został przedstawiony w nim jako mieszkająca w przyczepach kempingowych zbieranina zboczeńców i erotomatów. Cóż, widać mieszkańcy Kraju Tulipanów nauczyli się już (albo może zawsze umieli?) śmiać z siebie.
A najsmutniejsze z tego wszystkiego jest podsumowanie prezentera Wiadomości, który zauważył, że Polacy równie dobrze mogliby wykorzystać wizerunek Niemców przy reklamie militariów. Oh, dear God! Do piaskownicy z takimi porównaniami! Puchar Mistrza Logiki dla tego, kto wskaże mi, czym powyższe "odgryzienie się" różniłoby się od rosyjskiej reakcji na nazwanie jednego z warszawskich rond imieniem Dżohara Dudajewa.
Dobrze by było, gdyby ten nieszczęsny naród wreszcie nabrał dystansu do samego siebie.
PS - a Media Markt cieszy się jak głupi, bo ma darmową reklamę za friko :>.